POP Vakuutus tutkitusti Suomen suositelluin vakuutusyhtiö

Tuoreen tutkimuksen mukaan POP Vakuutuksen entisistä ja nykyisistä asiakkaista jopa 53% suosittelisi omaa vakuutusyhtiötään. Ero on merkittävä verrattuna muiden tutkittujen suomalaisten tuntemien yhtiöiden vastaavan luvun keskiarvoon, joka oli 20,88%. POP Vakuutuksen tulosta nosti myös vertailuyhtiöiden pienin osuus niitä asiakkaita, jotka eivät suosittelisi todennäköisesti lainkaan nykyistä tai entistä vakuutusyhtiötään.

POP Vakuutuksen asiakkaista 29% suosittelisi vakuutusyhtiötään erittäin todennäköisesti

Suomen Vahinkovakuutus Oy:n Taloustutkimuksella teettämässä yhdeksän vakuutusyhtiön tutkimuksessa POP Vakuutukset sai kärkisijan verrattaessa kunkin yhtiön asiakkaiden valmiutta suositella omaa vakuutusyhtiötään. POP Vakuutuksen entisten ja nykyisten asiakkaiden suositteluvalmiuden keskiarvo oli 0-10 asteikolla 8,32/10 ja prosentteina 53% muiden yhtiöiden vastaavan yhteenlasketun keskiarvon jäädessä 6,33/10 kohdalle ja vastaavan prosentin taas 20,88% kohdalle. Suosittelijoiksi laskettiin arvosanan 10/10 ja 9/10 yhtiöille antaneiden yhteislukumäärä. POP Vakuutuksen keskiarvoa ja prosenttia nosti myös vertailuyhtiöiden pienin osuus niitä asiakkaita, jotka eivät suosittelisi todennäköisesti lainkaan nykyistä tai entistä vakuutusyhtiötään.

### Asiakkaat valitsisivat mielellään POP Vakuutuksen tuotteet myös uusia vakuutuksia hankkiessaan POP Vakuutuksen nykyiset asiakkaat olisivat vertailun yhtiöistä myös suurimmalla todennäköisyydellä valmiita käyttämään oman vakuutusyhtiönsä palveluita tilanteessa, jossa olisivat nyt hankkimassa vakuuttamiseen liittyviä palveluita. POP Vakuutus sai tässä kohtaa keskiarvon 4,35/5 asteikolla yhdestä viiteen. Koko tutkimusotannankin kohdalla POP Vakuutus sai samassa arviossa yhä tutkituista yhtiöistä korkeimman arvion, kun vastauksista oli rajattu pois vain ne, jotka eivät tunnistaneet kysymyksissä arvioitavia yhtiöitä edes nimeltä.

*Suomen Vahinkovakuutus Oy:n Taloustutkimus Oy:llä teettämässä tutkimuksessa vertailtiin eri vakuutusyhtiöihin liitettyjä ominaisuuksia sekä asiakkaiden tyytyväisyyttä vakuutusyhtiöihin kokonaisuutena niin entisten kuin nykyistenkin asiakkaiden osalta. Tutkimuksen kokonaisotanta oli n=2347, jossa POP Vakuutuksen entisten ja nykyisten asiakkaiden otanta oli suositteluosiossa yhteensä n=1060 ja nykyisten asiakkaiden otanta uudelleenvalinnan todennäköisyyttä mitanneessa osiossa n=995. Vähintään nimeltä POP Vakuutuksen tunnistaneiden otanta oli n=1658 yhtiön palveluiden käyttöhalukkuutta tutkineessa osiossa. Tutkimus toteutettiin lokakuussa 2018.*