POP Vakuutuksella alan asiakasuskollisimmat ja hinta-laatusuhteeseen tyytyväisimmät asiakkaat
EPSI Rating Vakuutus 2025 -tutkimuksen mukaan POP Vakuutuksella on vakuutusalan asiakasuskollisimmat ja hinta-laatusuhteeseen tyytyväisimmät asiakkaat. Yhtiö saa erityistä kiitosta asioinnin helppoudesta, ymmärrettävyydestä ja rahalle saadusta vastineesta.
- Julkaistu:
- Ajankohtaista
Tutkimus vahvistaa POP Vakuutuksen asemaa alan kärkijoukoissa
EPSI Rating Vakuutus on vuosittain vakuutusalalla toteutettava laaja asiakastyytyväisyystutkimus, joka mittaa muun muassa asiakkaiden tyytyväisyyttä, uskollisuutta, yhtiön imagoa sekä tuotteiden ja palveluiden laatua. Vuoden 2025 tutkimuksen mukaan POP Vakuutuksella on alansa asiakasuskollisimmat ja hinta-laatusuhteeseen sekä palvelulaatuun tyytyväisimmät asiakkaat.
Asiakkaidemme luottamus ja uskollisuus kertovat siitä, että olemme onnistuneet tekemään vakuuttamisesta aidosti helpompaa ja ymmärrettävää, sanoo POP Vakuutuksen toimitusjohtaja Marko Lindfors.
POP Vakuutus sijoittui tutkimuksen kakkospaikalle 78,5 indeksipisteellä. Korkean sijoituksen taustalla ovat erityisesti asiakkaiden korkeat arviot rahalle saamastaan vastineesta sekä asioinnin helppoudesta.
Lähde: EPSI Rating Vakuutus 2025 -tutkimus
Vahva tulos kaikilla tutkimuksessa arvioiduilla osa-alueilla
EPSI Rating Vakuutus 2025 -tutkimus osoittaa, että asiakkaiden on aiempaa helpompi tulla POP Vakuutuksen asiakkaaksi ja asiointi sujuu mutkattomasti. Asiakkaat arvostavat myös yhtiön tapaa viestiä ja pitää yhteyttä, todetaan EPSI Ratingin lehdistötiedotteessa.
"Olemme panostaneet siihen, että vakuutusasiat hoituvat ilman ylimääräistä vaivaa. On hienoa nähdä, että asiakkaat kokevat sen samalla tavalla," Lindfors toteaa.
POP Vakuutus suoriutui toimialan erinomaista keskiarvoa (75,2) paremmin kaikilla tutkimuksessa arvioiduilla osa-alueilla: imago, odotukset, tuote- ja palvelulaatu, vastine rahalle sekä asiakastyytyväisyys ja -uskollisuus.
Tutkimustulokset vahvistavat, että POP Vakuutuksen strategia panostaa yksinkertaiseen digitaaliseen asiointiin ja asiakaslähtöiseen palveluun tuottaa tulosta.
"Meidän tehtävämme on tehdä vakuuttamisesta reilua ja selkeää. Asiakkaiden palautteet ja tutkimuksen tulokset osoittavat, että suunta on oikea," linjaa toimitusjohtaja Marko Lindfors.