Kahdeksan yllättävää faktaa mustista autoista!Suomen autoista yli 13 prosenttia on mustia. Black Fridayn kunniaksi POP Vakuutus selvitti, millainen on mustien autojen maailma – esimerkiksi sen, tapahtuuko niille enemmän vahinkoja kuin muun värisille autoille.
Jopa puolet suomalaisista lähtee syyslomalle ilman matkavakuutustaSuomalaisista jopa puolet jättää matkavakuutuksen ottamatta. Erityisen yleistä tämä on lyhyemmillä syyslomareissuilla, jotka suuntautuvat Viroon tai Ruotsiin.
Tuoko perjantai 13. päivä epäonnea? Vahinkotilastot ja tutkija kertovat, onko uskomuksessa perääPerjantai 13. päivä tunnetaan taikauskoisten piirissä epäonnen päivänä. POP Vakuutuksen vahinkotilastot ja sosiaalipsykologi kertovat, kannattaako päivää todella pelätä.
Vakuutusyhtiö rikkoo alan konventioita kaurismäkeläisellä tyylillä – videoissa mukana Kati OutinenPOP Vakuutus haluaa rikkoa alansa markkinointikonventioita. Siksi yhtiön brändiuudistuksessa tuotiin auringon sijasta esiin kaurismäkeläisen karu mutta lempeän humoristinen todellisuus. Tyylissä voi nähdä vaikutteita myös toiselta mestariohjaajalta, Roy Andersonilta.
POP Vakuutuksella on tutkitusti Suomen tyytyväisimmät vakuutusasiakkaatPOP Vakuutus selvitti: meillä on Suomen tyytyväisimmät vakuutusasiakkaat. Yhdeksän Suomessa tunnettua vakuutusyhtiötä kattaneessa tutkimuksessa POP Vakuutus sai asiakkailtaan yleismielikuvassa vertailuyhtiöiden parhaan arvion. Asiakkaat olivat tyytyväisiä etenkin hinta-laatu -suhteeseen ja jopa 83% POP Vakuutuksen asiakkaista valitsisi oman vakuutusyhtiönsä todennäköisesti myös uudelleen.
POP Vakuutus tutkitusti Suomen suositelluin vakuutusyhtiöTuoreen tutkimuksen mukaan POP Vakuutuksen entisistä ja nykyisistä asiakkaista jopa 53% suosittelisi omaa vakuutusyhtiötään. Ero on merkittävä verrattuna muiden tutkittujen suomalaisten tuntemien yhtiöiden vastaavan luvun keskiarvoon, joka oli 20,88%. POP Vakuutuksen tulosta nosti myös vertailuyhtiöiden pienin osuus niitä asiakkaita, jotka eivät suosittelisi todennäköisesti lainkaan nykyistä tai entistä vakuutusyhtiötään.
Eikö luottotiedottomalla ole oikeutta turvata kotiaan, pohtii peliriippuvuudesta toipuva kirjailija ja kokemusasiantuntija Jenna Mäkelä.Elämä maksuhäiriömerkinnän kanssa on tuttua Jenna Mäkelälle. Toipuvana rahapeliriippuvaisena, hän on oppinut elämään luottotiedottomuuden taakan kanssa. Jenna on hyvin tietoinen siitä, mitkä palveluntarjoajat ja sopimukset edellyttävät puhtaita luottotietoja, sekä siitä mitä palveluita luottotiedottomalle ei tarjota ilman vakuuksia.
Vakuutusyhtiö paljastaa kolme esimerkkiä vakuutuspetoksestaFinanssiala ry:n selvityksen mukaan viime vuonna vakuutuspetoksia paljastui 30 miljoonan euron arvosta. Suurin osa näistä liittyy ajoneuvo- ja omaisuusvahinkoihin. Vakuutuskorvauksia tavoitellaan muun muassa uskomattomilla tarinoilla, liioittelulla ja lavastetuilla vahingoilla. Toisaalta vakuutuspetoksia ollaan valmiita yrittämään myös heikommalla tarinalla tai väärennetyllä kuvalla. POP Vakuutuksen vakuutustutkija Paavo Niemelä kertoo kolme esimerkkiä, joissa vakuutusyhtiötä on yritetty huijata korvausrahojen toivossa.
Kilometripohjainen hinnoittelu yleistyy – yli 75 % suomalaisista hyötyy POP Vakuutuksen hinnoittelumallistaPOP Vakuutuksen vuonna 2016 lanseeraama kilometripohjainen autovakuutus POP Auto Kilsa on saanut autoilijoiden keskuudessa erinomaisen vastaanoton. Suuren suosion myötä vakuutusyhtiö on uudistanut autovakuutustaan ja tuo sen nyt entistä laajemman kuluttajaryhmän saataville: jatkossa kaikki alle 20 000 kilometriä vuodessa ajavat saavat jatkuvaa alennusta autovakuutuksestaan.
Autovakuutuksen kilpailuttaa useammin mies kuin nainenVuoden vaihde on vilkasta aikaa autovakuutusmarkkinoilla. Yhä useammat kilpailuttavat vakuutuksensa säännöllisesti, sillä kilpailuttaminen käy nykyään helposti verkossa. Miehet ovat selvästi naisia aktiivisempia vakuutusten kilpailuttamisessa, vaikka POP Vakuutuksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan hinta on tärkeä tekijä sekä miehille että naisille. POP Vakuutuksen ajoneuvovakuuttamisen asiantuntija Emilia Sonné muistuttaa, että hinnan lisäksi kannattaa aina tutustua myös vakuutuksen sisältöön.
Autovakuutuksen kilpailuttaa useammin mies kuin nainenVuoden vaihde on vilkasta aikaa autovakuutusmarkkinoilla. Yhä useammat kilpailuttavat vakuutuksensa säännöllisesti, sillä kilpailuttaminen käy nykyään helposti verkossa. Miehet ovat selvästi naisia aktiivisempia vakuutusten kilpailuttamisessa, vaikka POP Vakuutuksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan hinta on tärkeä tekijä sekä miehille että naisille. POP Vakuutuksen ajoneuvovakuuttamisen asiantuntija Emilia Sonné muistuttaa, että hinnan lisäksi kannattaa aina tutustua myös vakuutuksen sisältöön.
Moni vakuuttaa kotinsa, kulkupelinsä ja kännykkänsä – mutta ei itseäänSuomessa sattuu vuosittain noin miljoona tapaturmaa. Tapaturmista koituvat kulut voivat nousta korkeiksi, varsinkin jos tapaturma sattuu ulkomailla matkustaessa. Harvalla kuitenkaan on tapaturmavakuutusta ikävien yllätysten varalle. POP Vakuutuksen palvelupäällikkö Johanna Hemmilän mukaan tapaturmavakuutus ja sen tarpeellisuus muistetaan usein vasta silloin, kun vahinko on jo sattunut.
Vakuutus parhaimmillaan vain 25 eurolla – POP Vakuutus lanseerasi SuositteluohjelmanPOP Vakuutus on jälleen tuonut uutta vakuutusalalle. Vuoden 2016 keväällä POP Vakuutus toi markkinoille POP Auto Kilsan – uudenlaisen autovakuutuksen, jonka hinnoittelu perustuu ajokilometreihin. Nyt vakuutusyhtiö esittelee Suositteluohjelman, joka mahdollistaa asiakkaille huomattavat säästöt vakuutusmaksuista. Alimmillaan vakuutus, jopa autovakuutus, voi maksaa vain 25 euroa vuodessa.
Vakuuta kesämökkisi oikeinKesän aikana kannattaa tarkistaa oman kesämökin vakuutuksen turvat, kun syysmyrskyt ovat vielä kaukana tulevaisuudessa. POP Vakuutuksen palvelupäällikkö Janne Virtanen opastaa kesämökkien omistajia valitsemaan mahdollisimman kattavan vakuutuksen omalle mökille.
Suomalaiset matkailevat ahkerasti, mutta vain reilulla puolella on matkavakuutusSuomalaiset matkailevat ahkerasti etenkin kotimaassa mutta myös ulkomailla. POP Vakuutuksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan vain reilulla puolella on jatkuva matkavakuutus. POP Vakuutuksen Helena Tielinen muistuttaa, että matkavakuutus kattaa myös kotimaan matkailun ja että jatkuva matkavakuutus on usein määräaikaista matkavakuutusta edullisempi vaihtoehto.
Kun lähdet omalla autolla ulkomaille, muista nämä!Suunnitteletko matkaa ulkomaille omalla autolla? POP Vakuutuksen ajoneuvoasiantuntija Carita Kuusisto listasi asiat, jotka jokaisen ulkomailla autoilevan kannattaa muistaa sekä ennen matkaa että matkan aikana.
Suomalaiset käyttävät autojaan säästeliäästi – suurin osa ajaa alle 15 000 kilometriä vuodessaPOP Vakuutuksen teettämän kyselytutkimuksen* mukaan yli puolelle suomalaistalouksien autoista kertyy alle 15 000 ajokilometriä vuodessa. Viime vuoden keväällä lanseerattu vähän ajaville tarkoitettu autovakuutus olisi siis omiaan suurimmalle osalle autoista. Ajokilometrien määrään näyttävät vaikuttavan ainakin talouden henkilömäärä ja tulotasot.
Lisätiedot ja mediayhteydetJussi RossiMarkkinointi- ja viestintäjohtajajussi.rossi@suomenvahinkovakuutus.fi