Puhelimeni varastettiin. Miten minun tulee toimia?

Paina mieleesi tarkka tapahtumapaikka ja -aika. Jos mahdollista, yritä paikantaa puhelimesi toisen älypuhelimen tai tietokoneen avulla.

Jos olet varma, että puhelin on varastettu, sulje ensimmäiseksi liittymä. Tämä on tärkeää, jotta varas ei pääse soittelemaan tai tekemään ostoksia sinun piikkiisi. Voit sulkea liittymän esimerkiksi soittamalla operaattorisi asiakas- ja sulkupalveluun tai operaattorin verkkosivuilla.

Kun olet sulkenut liittymän, tee rikosilmoitus. Voit tehdä sen poliisin verkkopalvelussa tai poliisilaitoksella. Jos puhelimesi varastettiin ulkomailla, tee rikosilmoitus paikalliselle poliisille. Ilmoita varkaudesta myös matkanjärjestäjälle tai oppaalle. Huom! Muista aina pyytää rikosilmoituksesta jäljennös itsellesi. Saat sen poliisilaitokselta tai postitettuna kotiisi.

Tee korvaushakemus POP Vakuutuksen verkkosivuilla. Jos sinulla on tallessa ostokuitti puhelimesta, liitä se mukaan hakemukseen. Liitä mukaan myös poliisilta saamasi jäljennös rikosilmoituksesta.

Etkö löytänyt vastausta?

Ota meihin yhteyttä

Oletko jo asiakkaamme?

Kirjaudu Oma Palveluun

Voit hoitaa vakuutusasiasi jonottamatta milloin vain. Vakuutuksesi, laskutustiedot, korvaukset, viestit...

Kysy chatissa

Autamme nopeasti kaikissa vakuutuksiin ja asiakkuuteen liittyvissä yleisissä asioissa.

Soita meille

Myyntipalvelu ark. 8-18

010 3910 392

Vakuutusten hankintaan liittyvät asiat

POP Korvauspalvelu ark. 9-15.30

010 3910 394

POP Korvauspalvelu auttaa sinua uusissa ja jo avoinna olevissa vahinkoasioissasi arkisin klo 9-15.30.

Asiakaspalvelu ark. 9-17

010 3910 391

Kaikki vakuutuksiin liittyvät asiat

POP Vahinkoapu 24h

010 3910 393

Kun sinulle sattuu vahinko tai tarvitset kiirellistä apua, auttaa POP Vahinkoapu sinua 24h.

POP Matkahätäpalvelu 24h

0800 950 30

POP Matkahätäpalvelu auttaa sinua 24h kun tarvitset välitöntä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa.