Vakuutus parhaimmillaan vain 25 eurolla – POP Vakuutus lanseerasi Suositteluohjelman

POP Vakuutus on jälleen tuonut uutta vakuutusalalle. Vuoden 2016 keväällä POP Vakuutus toi markkinoille POP Auto Kilsan – uudenlaisen autovakuutuksen, jonka hinnoittelu perustuu ajokilometreihin. Nyt vakuutusyhtiö esittelee Suositteluohjelman, joka mahdollistaa asiakkaille huomattavat säästöt vakuutusmaksuista. Alimmillaan vakuutus, jopa autovakuutus, voi maksaa vain 25 euroa vuodessa.

Vakuutusmaailmassa on tavallista, että erityisesti uusia asiakkaita houkutellaan sisään mittavilla alennusprosenteilla vanhojen asiakkaiden jäädessä huomiotta. POP Vakuutuksen Suositteluohjelma palkitsee tasapuolisesti sekä uudet että vanhat asiakkaat.

Idea perustuu henkilökohtaiseen suosittelukoodiin, jonka POP Vakuutuksen asiakas saa jaettavaksi kavereilleen. Kun joku kavereista käyttää koodia ostaessaan vakuutuksen POP Vakuutuksesta, sekä uusi asiakas että koodin jakanut vanha asiakas saavat 25 euron alennuksen käytettäväksi vakuutusmaksuihinsa. Jotta molemmat voivat saada alennuksen, kaverin tulee olla uusi POP Vakuutuksen asiakas.

— Suosittelumäärästä riippuen vakuutuksen voi saada pian ennenkuulumattoman edulliseen hintaan, POP Vakuutuksen kehitysjohtaja Marko Lindfors sanoo. – Enpä tiedä ketään Suomessa, joka olisi maksanut autovakuutuksestaan 25 euroa vuodessa.

Asiakkaat suosittelevat POP Vakuutusta jo nyt

— Pyysimme asiakkaitamme arvioimaan kuinka todennäköisesti he suosittelisivat meitä. Yli 40 prosenttia suosittelisi erittäin todennäköisesti eli antaisi asteikolla 0-10 arvosanaksi täyden kympin, Lindfors hehkuttaa.

Prosentti on korkea, sillä POP Vakuutuksen teettämässä kyselytutkimuksessa* omaa vakuutusyhtiötään olisi valmis suosittelemaan erittäin todennäköisesti vain noin 15 prosenttia vastaajista. Vastaajat olivat Suomessa toimivien vakuutusyhtiöiden asiakkaita.

— Emme pyydä asiakkaitamme tekemään mitään, mitä he eivät jo valmiiksi tekisi, Lindfors sanoo viitaten asiakaskyselyn tuloksiin. - Haluamme palkita kaikki, jotka meitä suosittelevat, ja toki selvää on, että toiveissamme on saada lisää uusia asiakkaita.

Suosittelun voima on huomattu jo useissa yrityksissä ja erilaisia asiakas- ja suositteluohjelmia on tullut markkinoille kiihtyvään tahtiin. Vakuutusalalla POP Vakuutuksen suositteluohjelma on ainutlaatuinen.

Suosittelun kolme askelta

1. POP Vakuutuksen asiakas saa henkilökohtaisen koodin, jonka hän voi jakaa tuttavilleen.
  2. Kun POP Vakuutukseen tulee uusi asiakas, joka on käyttänyt suosittelijan koodia, sekä koodin antaja että uusi asiakas saavat kumpikin 25 euron alennuksen.
  3. Suosittelun kautta tullut uusi asiakas saa uuden asiakkaan alennuksen saman tien ja voi ruveta itsekin suosittelemaan omalla koodillaan vaikka heti.

Jokaisesta suosittelun kautta tulleesta uudesta asiakkaasta suosittelija kerryttää 25 euroa alennusta seuraavaa uutta vakuutuskautta varten. Edullisimmillaan vakuutusmaksu voi tippua 25 euroon vuodessa.

*Kyselyn toteutti POP Vakuutuksen toimeksiannosta tutkimusyhtiö M3 Research huhtikuussa 2017. Kyselyyn osallistui 1000 suomalaista aikuista eri puolilta Suomea, iältään 18−65-vuotta.