POP Vakuutuksella on tutkitusti Suomen tyytyväisimmät vakuutusasiakkaat

POP Vakuutus selvitti: meillä on Suomen tyytyväisimmät vakuutusasiakkaat. Yhdeksän Suomessa tunnettua vakuutusyhtiötä kattaneessa tutkimuksessa POP Vakuutus sai asiakkailtaan yleismielikuvassa vertailuyhtiöiden parhaan arvion. Asiakkaat olivat tyytyväisiä etenkin hinta-laatu -suhteeseen ja jopa 83% POP Vakuutuksen asiakkaista valitsisi oman vakuutusyhtiönsä todennäköisesti myös uudelleen.

Tyytyväisyyden kokonaisarvio -graafi, 2019 Lähde Taloustutkimus 2018

POP Vakuutus kärkisijalla vertailussa

POP Vakuutuksen asiakkaat olivat tyytyväisimpiä omaan vakuutusyhtiöönsä suomalaisten käyttämiä vakuutusyhtiötä tutkineessa Suomen Vahinkovakuutus Oy:n Taloustutkimuksella teettämässä yhdeksän Suomessa tunnettua vakuutusyhtiötä kattaneessa tutkimuksessa. POP Vakuutus sai asiakkailtaan yleismielikuvan suhteen vertailuyhtiöiden parhaan kokonaisarvion tuloksella 4,11/5. Nykyisten asiakkaiden kohdalla jopa 83% olisi halukas valitsemaan erittäin todennäköisesti tai todennäköisesti POP Vakuutuksen uudelleen vakuutuksia hankkiessaan. POP Vakuutuksen asiakkaiden tyytyväisyys omaan yhtiöönsä toi kärkisijan myös tässä vertailun osassa.

POP Vakuutuksen asiakkaat tyytyväisiä etenkin hinta-laatu -suhteeseen

Asiakkaat arvioivat myös POP Vakuutuksen hinta-laatu -suhteen parhaaksi tutkittujen vakuutusyhtiöiden asiakkaiden kesken arviolla 4,25/5 asteikolla yhdestä viiteen. Jopa entisten asiakkaiden kokonaismielikuvissa POP Vakuutus ylsi tutkituista yhtiöistä toiseksi parhaaksi jääden vertailun voittaneen sisarbrändinsä Säästöpankin vakuutusten tuloksesta vain pienesti muiden vakuutusyhtiöiden entisten asiakkaiden antamiin arvioihin verrattuna.

Suomen Vahinkovakuutus Oy:n Taloustutkimus Oy:llä teettämässä tutkimuksessa vertailtiin eri vakuutusyhtiöihin liitettyjä ominaisuuksia sekä asiakkaiden tyytyväisyyttä vakuutusyhtiöihin kokonaisuutena niin entisten kuin nykyistenkin asiakkaiden osalta. Tutkimuksen kokonaisotanta oli n=2347, jossa POP Vakuutuksen nykyisten asiakkaiden otanta oli mielikuvaosiossa yhteensä n=319 ja entisten asiakkaiden kohdalla n=48. Nykyisten asiakkaiden uudelleenvalintahalukkuuden kohdalla otanta oli n=995. Hinta-laatu -suhteen kohdalla POP Vakuutuksen asiakkaiden otanta oli n=972. Tutkimus toteutettiin lokakuussa 2018.