Siirry sisältöön

POP Vakuutuksella on tutkitusti Suomen tyytyväisimmät vakuutusasiakkaat

POP Vakuutus selvitti: meillä on Suomen tyytyväisimmät vakuutusasiakkaat. Yhdeksän Suomessa tunnettua vakuutusyhtiötä kattaneessa tutkimuksessa POP Vakuutus sai asiakkailtaan yleismielikuvassa vertailuyhtiöiden parhaan arvion. Asiakkaat olivat tyytyväisiä etenkin hinta-laatu -suhteeseen ja jopa 83% POP Vakuutuksen asiakkaista valitsisi oman vakuutusyhtiönsä todennäköisesti myös uudelleen.

Tyytyväisyyden kokonaisarvio -graafi, 2019 Lähde Taloustutkimus 2018

POP Vakuutus kärkisijalla vertailussa

POP Vakuutuksen asiakkaat olivat tyytyväisimpiä omaan vakuutusyhtiöönsä suomalaisten käyttämiä vakuutusyhtiötä tutkineessa Suomen Vahinkovakuutus Oy:n Taloustutkimuksella teettämässä yhdeksän Suomessa tunnettua vakuutusyhtiötä kattaneessa tutkimuksessa. POP Vakuutus sai asiakkailtaan yleismielikuvan suhteen vertailuyhtiöiden parhaan kokonaisarvion tuloksella 4,11/5. Nykyisten asiakkaiden kohdalla jopa 83% olisi halukas valitsemaan erittäin todennäköisesti tai todennäköisesti POP Vakuutuksen uudelleen vakuutuksia hankkiessaan. POP Vakuutuksen asiakkaiden tyytyväisyys omaan yhtiöönsä toi kärkisijan myös tässä vertailun osassa.

POP Vakuutuksen asiakkaat tyytyväisiä etenkin hinta-laatu -suhteeseen

Asiakkaat arvioivat myös POP Vakuutuksen hinta-laatu -suhteen parhaaksi tutkittujen vakuutusyhtiöiden asiakkaiden kesken arviolla 4,25/5 asteikolla yhdestä viiteen. Jopa entisten asiakkaiden kokonaismielikuvissa POP Vakuutus ylsi tutkituista yhtiöistä toiseksi parhaaksi jääden vertailun voittaneen sisarbrändinsä Säästöpankin vakuutusten tuloksesta vain pienesti muiden vakuutusyhtiöiden entisten asiakkaiden antamiin arvioihin verrattuna.



*Suomen Vahinkovakuutus Oy:n Taloustutkimus Oy:llä teettämässä tutkimuksessa vertailtiin eri vakuutusyhtiöihin liitettyjä ominaisuuksia sekä asiakkaiden tyytyväisyyttä vakuutusyhtiöihin kokonaisuutena niin entisten kuin nykyistenkin asiakkaiden osalta. Tutkimuksen kokonaisotanta oli n=2347, jossa POP Vakuutuksen nykyisten asiakkaiden otanta oli mielikuvaosiossa yhteensä n=319 ja entisten asiakkaiden kohdalla n=48. Nykyisten asiakkaiden uudelleenvalintahalukkuuden kohdalla otanta oli n=995. Hinta-laatu -suhteen kohdalla POP Vakuutuksen asiakkaiden otanta oli n=972. Tutkimus toteutettiin lokakuussa 2018.*

Lisätiedot ja mediayhteydet

Jasmina Mero

Jasmina Mero

Markkinointi

  • jasmina.mero@suomenvahinkovakuutus.fi