Siirry sisältöön

Tapaturma matkalla

Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu

Sattuiko tapaturma matkalla?

Jos sinulle sattuu tapaturma matkan aikana ja tarvitset lääkärinhoitoa, voit hakea korvausta hoitokuluihin. Matkustajavakuutuksesta korvataan esimerkiksi lääkärinpalkkioita, lääkärin määräämiä tutkimuksia, hoitoja, lääkkeitä sekä kohtuullisia matkakuluja paikalliseen lääkäriin. Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, jos sinulle sattuu tapaturma matkalla

1. Hakeudu lääkäriin

Monissa matkakohteissa matkavakuutustodistusta tai -korttia näyttämällä hoitopaikka voi laskuttaa suoraan POP Vakuutusta.

Voit etsiä ulkomaan matkakohteessasi sijaitsevat lääkärikeskukset ja sairaalat matkahätäpalvelukumppanimme tarjoaman palvelun kautta: SOS-Find Care-lääkärihaku.

Kotimaanmatkalla voit hakeutua läheiseen hoitopaikkaan ja hakea korvausta lääkärikäynnistä jälkikäteen. Mikäli tarvitset apua maksusitoumusasioissa, täytä asiasta vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja ota tarvittaessa yhteyttä korvauspalveluumme numeroon 010 3910 394. Yhteistyökumppaneitamme ovat Terveystalo, Pihlajalinna ja Mehiläinen.

2. Matkahätäpalvelu

Jos tarvitset kiireellistä apua ulkomaan matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa, auttaa matkahätäpalvelu sinua suomen kielellä ympäri vuorokauden. Matkahätäpalvelun kautta saat yhteyden sinua ulkomailla palvelevaan yhteistyökumppaniimme SOS Internationaliin. Matkahätäpalvelu auttaa sinua erityisesti vakavissa sairaus- tai tapaturmatapauksissa.

Ilmoita sattuneesta vahingosta

Voit ilmoittaa vahingosta matkahätäpalveluun SOS-verkkopalvelussa. SOS on sinuun pian yhteydessä ilmoituksen jättämisen jälkeen. Saat yhteyden matkahätäpalveluun myös soittamalla numeroon +358 800 950 30.

Ole yhteydessä matkahätäpalveluun aina, kun vahinko sattuu Yhdysvalloissa tai yleisimpien matkakohteiden ulkopuolella.

3. Ilmoita vahingosta ja hae korvausta

Jos olet maksanut matkasairauden tai -tapaturman hoidosta itse, tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja hae korvausta sinulle aiheutuneista kuluista.

4. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet

Saatamme tarvita asian käsittelyä varten muun muassa lääkärinlausuntoja, kuitteja ja matkatositteen. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.

Keskeytyikö matkasi tapaturman vuoksi?

Jos matkasi keskeytyi tapaturman vuoksi, voit lukea lisää matkan keskeytymisen korvaamisesta.

Jatkokulujen ja lisäselvitysten toimittaminen aiemmin ilmoitettuun vahinkoon

Jos sinun pitää lisätä aiemmin ilmoittamaasi vahinkoon jatkokuluja, ethän tee uutta vahinkoilmoitusta.

Ilmoita mahdollisista jatkokuluista Oma Palvelun Vahingot-sivun kautta kyseessä olevan vahingon tiedoista. Vahingon tietoihin pääset aiemmin ilmoittamiesi vahinkojen listauksesta. Vahinkoon liittyviä tositteita voi toimittaa kyseisen vahinkotapahtuman Viestit-osiosta viestin liitteenä tai Liitteet-osiosta ilman saateviestiä.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

POP Henkilövahinkojen matkahätäpalvelu

Matkahätäpalvelu auttaa sinua 24 h kun tarvitset välitöntä apua ulkomaanmatkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa.

Chat-palvelu

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.