Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu
Jos sinulle sattuu tapaturma matkan aikana ja tarvitset lääkärinhoitoa, voit hakea korvausta hoitokuluihin. Matkustajavakuutuksesta korvataan esimerkiksi lääkärinpalkkioita, lääkärin määräämiä tutkimuksia, hoitoja, lääkkeitä sekä kohtuullisia matkakuluja paikalliseen lääkäriin. Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.
Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.
1. Hakeudu lääkäriin tai sairaalaan
Monissa matkakohteissa matkavakuutustodistusta näyttämällä hoitolaitos voi laskuttaa suoraan POP Vakuutusta. Jos tarvitset apua sopivan hoitopaikan valitsemisessa matkakohteessasi, voit olla yhteydessä matkahätäpalveluun.
2. Matkahätäpalvelu
Jos tarvitset kiireellistä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa, auttaa matkahätäpalvelu sinua suomen kielellä ympäri vuorokauden numerossa +358 800 950 30.
Matkahätäpalvelun kautta saat yhteyden sinua ulkomailla palvelevaan yhteistyökumppaniimme SOS Internationaliin. Matkahätäpalvelu auttaa sinua erityisesti vakavissa sairaus- tai tapaturmatapauksissa tai jos tarvitset apua sopivan hoitopaikan valitsemisessa matkakohteessasi.
Ole yhteydessä matkahätäpalveluun aina, kun vahinko sattuu Yhdysvalloissa tai yleisimpien matkakohteiden ulkopuolella.
Voit myös ilmoittaa vahingosta SOS Internationalin verkkopalvelun kautta. Ilmoituksen jättämisen jälkeen SOS ottaa yhteyttä sinuun.
3. Tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja hae korvausta kuluista, jotka joudut itse maksamaan
Jos hoitolaitos ei hyväksy matkavakuutustodistusta maksuvälineenä, voit maksaa lääkärikulut ensin itse ja hakea korvausta vakuutuksesta jälkikäteen Oma Palvelun kautta.
4. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet
Saatamme tarvita asian käsittelyä varten muun muassa lääkärinlausuntoja, kuitteja ja matkatositteen. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.
Jos matkasi keskeytyi tapaturman vuoksi, voit lukea lisää matkan keskeytymisen korvaamisesta.