Siirry sisältöön

Matka keskeytyi

Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu

Keskeytyikö matkasi?

Matkan keskeytymisellä tarkoitetaan jo alkaneen matkan muuttumista, jos esimerkiksi sairastut vakavasti matkan aikana ja tästä aiheutuu sinulle ylimääräisiä matka- ja majoituskuluja.

Matkan keskeytyminen korvataan silloin, kun se on aiheutunut

  • vakavasta matkasairaudestasi tai matkatapaturmastasi

  • lähiomaisesi vakavasta ja odottamattomasta sairastumisesta, tapaturmasta tai kuolemasta

  • Suomessa olevaan omaisuuteesi kohdistuneesta huomattavasta taloudellisesta vahingosta, kuten palo- tai vesivahingosta

Matkan keskeytyessä vakuutuksesta voidaan korvata esimerkiksi välttämättömiä ylimääräisiä matka- ja majoituskustannuksia sekä menetettyjä matkapäiviä sairaalahoidon tai ennenaikaisen matkalta paluun vuoksi.

Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, jos matkasi keskeytyi

1. Tee vahinkoilmoitus

Tee vahinkoilmoitus matkan keskeytymisestä Oma Palvelussa.

2. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet

Varaudu toimittamaan seuraavat lisäselvitykset: sairauskertomus, tositteet ylimääräisistä matka- ja majoituskuluista, alkuperäinen matkasuunnitelma sekä tositteet ennen matkaa maksetuista matka- ja majoituskuluista. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.

Apua matkahätäpalvelusta, jos matkasi keskeytyy ja tarvitset neuvoja tilanteen hoitamisessa

Matkahätäpalvelu auttaa sinua ympäri vuorokauden numerossa +358 800 950 30, kun tarvitset välitöntä apua ulkomaanmatkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa. Soita hätäpalveluun, kun kyseessä on esimerkiksi vakava sairastuminen, onnettomuus tai kuolemantapaus.

Jatkokulujen ja lisäselvitysten toimittaminen aiemmin ilmoitettuun vahinkoon

Jos sinun pitää lisätä aiemmin ilmoittamaasi vahinkoon jatkokuluja, ethän tee uutta vahinkoilmoitusta.

Ilmoita mahdollisista jatkokuluista Oma Palvelun Vahingot-sivun kautta kyseessä olevan vahingon tiedoista. Vahingon tietoihin pääset aiemmin ilmoittamiesi vahinkojen listauksesta. Vahinkoon liittyviä tositteita voi toimittaa kyseisen vahinkotapahtuman Viestit-osiosta viestin liitteenä tai Liitteet-osiosta ilman saateviestiä.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

POP Henkilövahinkojen matkahätäpalvelu

Matkahätäpalvelu auttaa sinua 24 h kun tarvitset välitöntä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa.

Chat-palvelu arkisin 9-15.30

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.