Siirry sisältöön

Sairastuin matkalla

Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu

Sairastuitko matkalla?

Jos olet sairastunut äkillisesti ja odottamattomasti matkan aikana ja tarvitset lääkärinhoitoa, voit hakea matkavakuutuksesta korvausta hoitokuluihin. Sinun tulee hakeutua lääkärinhoitoon matkan aikana tai viimeistään 14 vuorokauden kuluttua matkan päättymisestä.

Matkustajavakuutuksesta korvataan esimerkiksi lääkärinpalkkioita, lääkärin määräämiä tutkimuksia, hoitoja, lääkkeitä sekä kohtuullisia matkakuluja paikalliseen lääkäriin. Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, jos sairastut matkalla

1. Hakeudu lääkäriin tai sairaalaan

Monissa matkakohteissa matkavakuutustodistusta näyttämällä hoitolaitos voi laskuttaa suoraan POP Vakuutusta. Jos tarvitset apua sopivan hoitopaikan valitsemisessa matkakohteessasi, voit olla yhteydessä matkahätäpalveluun.

2. Matkahätäpalvelu

Jos tarvitset kiireellistä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa, auttaa matkahätäpalvelu sinua suomen kielellä ympäri vuorokauden numerossa +358 800 950 30.

Matkahätäpalvelun kautta saat yhteyden sinua ulkomailla palvelevaan yhteistyökumppaniimme SOS Internationaliin. Matkahätäpalvelu auttaa sinua erityisesti vakavissa sairaus- tai tapaturmatapauksissa tai jos tarvitset apua sopivan hoitopaikan valitsemisessa matkakohteessasi.

Ole yhteydessä matkahätäpalveluun aina, kun vahinko sattuu Yhdysvalloissa tai yleisimpien matkakohteiden ulkopuolella.

Voit myös ilmoittaa vahingosta SOS Internationalin verkkopalvelun kautta. Ilmoituksen jättämisen jälkeen SOS ottaa yhteyttä sinuun.

3. Tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja hae korvausta kuluista, jotka joudut itse maksamaan

Jos hoitolaitos ei hyväksy matkavakuutustodistusta maksuvälineenä, voit maksaa lääkärikulut ensin itse ja hakea korvausta vakuutuksesta jälkikäteen Oma Palvelun kautta.

4. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet

Saatamme tarvita asian käsittelyä varten muun muassa lääkärinlausuntoja, kuitteja ja matkatositteen. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.

Keskeytyikö matkasi sairastumisen vuoksi?

Jos matkasi keskeytyi sairastumisen vuoksi, voit lukea lisää matkan keskeytymisen korvaamisesta.

Jatkokulujen ja lisäselvitysten toimittaminen aiemmin ilmoitettuun vahinkoon

Jos sinun pitää lisätä aiemmin ilmoittamaasi vahinkoon jatkokuluja, ethän tee uutta vahinkoilmoitusta.

Ilmoita mahdollisista jatkokuluista Oma Palvelun Vahingot-sivun kautta kyseessä olevan vahingon tiedoista. Vahingon tietoihin pääset aiemmin ilmoittamiesi vahinkojen listauksesta. Vahinkoon liittyviä tositteita voi toimittaa kyseisen vahinkotapahtuman Viestit-osiosta viestin liitteenä tai Liitteet-osiosta ilman saateviestiä.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

POP Henkilövahinkojen matkahätäpalvelu

Matkahätäpalvelu auttaa sinua 24 h kun tarvitset välitöntä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa.

Chat-palvelu arkisin 9-15.30

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.