Siirry sisältöön

Sairastuin matkalla

Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu

Sairastuitko matkalla?

Jos olet sairastunut äkillisesti ja odottamattomasti matkan aikana ja tarvitset lääkärinhoitoa, voit hakea matkavakuutuksesta korvausta hoitokuluihin. Sinun tulee hakeutua lääkärinhoitoon matkan aikana tai viimeistään 14 vuorokauden kuluttua matkan päättymisestä.

Matkustajavakuutuksesta korvataan esimerkiksi lääkärinpalkkioita, lääkärin määräämiä tutkimuksia, hoitoja, lääkkeitä sekä kohtuullisia matkakuluja paikalliseen lääkäriin. Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, jos sairastut matkalla

1. Hakeudu lääkäriin tai sairaalaan

Monissa matkakohteissa matkavakuutuskorttia tai -todistusta näyttämällä hoitolaitos voi laskuttaa suoraan POP Vakuutusta.

2. Tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja hae korvausta kuluista, jotka joudut itse maksamaan

Jos hoitolaitos ei hyväksy matkavakuutuskorttia tai -todistusta maksuvälineenä, voit maksaa lääkärikulut ensin itse ja hakea korvausta vakuutuksesta jälkikäteen Oma Palvelun kautta.

3. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet

Saatamme tarvita asian käsittelyä varten muun muassa lääkärinlausuntoja, kuitteja ja matkatositteen. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.

Keskeytyikö matkasi sairastumisen vuoksi?

Jos matkasi keskeytyi sairastumisen vuoksi, voit lukea lisää matkan keskeytymisen korvaamisesta.

Apua matkahätäpalvelusta, kun sairastut ulkomailla

Matkahätäpalvelu auttaa sinua ympäri vuorokauden numerossa +358 800 950 30, kun tarvitset välitöntä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa. Soita hätäpalveluun, kun kyseessä on esimerkiksi vakava sairastuminen, onnettomuus tai kuolemantapaus.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

POP Henkilövahinkojen matkahätäpalvelu

Matkahätäpalvelu auttaa sinua 24 h kun tarvitset välitöntä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa.

Chat-palvelu arkisin 9-17

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.