Siirry sisältöön

Pysäköityä ajoneuvoani kolhittiin

Ohjeita vahingon sattuessa

Tuntemattoman henkilön kolaroidessa pysäköityä autoasi

Onko ajoneuvoosi kauppareissun aikana tullut toisen ajoneuvon aiheuttama törmäysjälki, eikä aiheuttaja ole tiedossa? Korvauksen hakemiseen on eri vaihtoehtoja, riippuen omasta vakuutusturvastasi.

Mistä korvataan pysäköinnin aikana sattuneet vahingot?

Jos ajoneuvosi on vakuutettu XL-kaskovakuutuksella, johon sisältyy parkkiturva, korvaamme vakuutusehtojen mukaisesti pysäköidyn ajoneuvosi vauriot, kun vauriot ovat toisen ajoneuvon aiheuttamia eikä vahingon aiheuttaneesta ajoneuvosta ole tietoa. Maksat vain omavastuun korjaamolle. Parkkiturvan käyttäminen ei vaikuta vakuutuksesi bonukseen.

Jos ajoneuvosi on vakuutettu L-kaskovakuutuksella, korvataan ajoneuvosi vauriot kolariturvasta. Maksat vain omavastuun korjaamolle. Kolariturvan käyttäminen vaikuttaa kaskovakuutuksen bonukseesi alentavasti.

Toisella ajoneuvolla aiheutettu vahinko ei ole ilkivaltaturvasta korvattava. Mikäli vahingon aiheuttaja on tiedossa, katso toimintaohjeet kolariin toisen osapuolen kanssa.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, kun tuntematon ajoneuvo on kolhinut pysäköityä autoasi

  1. Tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa. Kun olemme käsitelleet vahinkoilmoituksesi, saat Oma Palveluun käsittelyilmoituksen.

  2. Voit viedä ajokelpoisen ajoneuvosi kumppanikorjaamollemme, joka tekee ajoneuvosi vaurioista korjauskustannuslaskelman ja lähettää sen vakuutusyhtiöön. Voit valita kumppanikorjaamon vahinkoilmoituksen teon yhteydessä.

  3. Korjaamo on yhteydessä POP Vakuutukseen korjauskulujen hyväksymiseksi. Tarkastettuamme korjauskulut annamme vakuutusehtojen mukaisesti vaurioiden hyväksytyistä korjauskuluista laskutusluvan korjaamolle. Kun korjauskustannukset on hyväksytty, saat korvauspäätöksen Oma Palveluun.

Valtakunnalliset yhteistyökumppanit

Valtakunnalliset kumppanikorjaamomme ovat Incar, Awux ja Autoklinikka.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

POP Hinauspalvelun 24/7 päivystys

Hinauspalvelumme tavoitat puhelimitse 24/7. Tilaa hinaus - saat apua silloin, kun sitä tarvitset.

Chat-palvelu arkisin 9-17

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.