Siirry sisältöön

Tapaturma­vahingot

Toimintaohjeita vahingon sattuessa

Loukkasitko itseäsi ja tarvitset lääkärinhoitoa?

Tapaturmavakuutuksen perusteella voit hakea korvausta tapaturman aiheuttamista hoitokuluista, kuten lääkärinpalkkioista ja lääkkeistä. Lue lisää tapaturman määritelmästä ja siitä mitä vakuutus korvaa tapaturmavakuutusehdoista.

Jos tapaturma sattui matkalla, voit lukea lisää matkatapaturmavahingoista.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, jos sinulle on sattunut tapaturma

1. Varaa aika lääkäriin. Muista ottaa Kela-kortti mukaan vastaanotolle.

Voit valita hoitopaikan itse ja hakea korvausta vakuutuksesta käynnin jälkeen. Kun tarvitset apua hoitopaikan valinnassa tai maksusitoumusasioissa, ota ensin yhteyttä korvauspalveluumme numeroon 010 3910 394. Yhteistyökumppaneitamme ovat Terveystalo, Mehiläinen ja Pihlajalinna.

Mikäli kyseessä on kalliimpi toimenpide, kuten magneettitutkimus tai leikkaustoimenpide, lähettää lääkäri maksusitoumuspyynnön POP Vakuutukseen. Saat ilmoituksen, kun asia on käsitelty.

2. Täytä vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja ilmoita samalla sinulle aiheutuneet kustannukset.

3. Toimita käsittelyä varten tarvittavat tositteet. Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä ja pyydämme lisätietoja.

Käsittelemme vahinkoasiasi mahdollisimman nopeasti ja pyydämme tarvittaessa sinulta lisäselvityksiä. Säilytäthän kulutositteet vähintään vuoden ajan.

Terveydentilatietosi saat helposti Kanta-palvelusta.

Jatkokulujen ja lisäselvitysten toimittaminen aiemmin ilmoitettuun vahinkoon

Jos sinun pitää lisätä aiemmin ilmoittamaasi vahinkoon jatkokuluja, ethän tee uutta vahinkoilmoitusta.

Ilmoita mahdollisista jatkokuluista Oma Palvelun Vahingot-sivun kautta kyseessä olevan vahingon tiedoista. Vahingon tietoihin pääset aiemmin ilmoittamiesi vahinkojen listauksesta. Vahinkoon liittyviä tositteita voi toimittaa kyseisen vahinkotapahtuman Viestit-osiosta viestin liitteenä tai Liitteet-osiosta ilman saateviestiä.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

Yhteystiedot

Etkö löytänyt etsimääsi? Älä turhaan vaivaa päätäsi. Autamme mieluusti.

Chat-palvelu arkisin 9-15.30

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.