Siirry sisältöön

Matka peruuntui

Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu

Peruuntuiko matkasi?

Jos matkasi peruuntuu esimerkiksi yllättävän sairauden tai tapaturman vuoksi, voi matkan peruuntumiskuluista hakea korvausta. Huomioithan, että korvauksen maksaminen edellyttää, että matkavakuutus on ollut hankittuna vähintään kolme vuorokautta ennen matkan alkamista ja peruuntumisen syy ei ole ollut tiedossa ennen matkan varaamista tai vakuutussopimuksen tekemistä.

Kaikkien matkaseurueeseen kuuluvien on haettava korvaukset omalta osaltaan, mikäli myös heidän matkansa peruuntuu. Huoltaja voi hakea korvauksen lasten osalta.

Korvauskäsittelyä varten tarvitsemme lääkärintodistuksen, varausvahvistuksen ja matkaliput sekä matkanjärjestäjän todistuksen peruutuksesta ja mahdollisesta hyvityksestä.

Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, jos matkasi peruuntui

1. Pyydä lääkäriltä todistus

Jos matkasi peruuntuu sairauden tai tapaturman vuoksi, pyydä lääkäriltä todistus, josta selviää syy matkan peruuntumiseen.

2. Ole yhteydessä matkanjärjestäjään tai lentoyhtiöön

Ilmoita peruuntumisesta matkanjärjestäjälle tai lentoyhtiölle ja hae hyvitystä ensisijaisesti heiltä.

3. Tee vahinkoilmoitus

Tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa ja toimita matkan peruuntumiseen liittyvät lisäselvitykset.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

Yhteystiedot

Etkö löytänyt etsimääsi? Älä turhaan vaivaa päätäsi. Autamme mieluusti.

Chat-palvelu arkisin 9-15.30

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.