Siirry sisältöön

Myöhästyin matkalta

Toimintaohjeita avuksesi, kun matkalla sattuu ja tapahtuu

Myöhästyitkö matkalta?

Matkalta myöhästymisellä tarkoitetaan sitä, ettet ehdi alkuperäisen matkasuunnitelmasi mukaisesti etukäteen varatun lento-, laiva-, juna- tai linja-automatkan alkamispaikkaan meno- tai paluumatkalla.

Myöhästymisen syinä voivat olla käyttämäsi kulkuneuvon myöhästyminen tai sen kulun estyminen äkillisen ja odottamattoman sääesteen, teknisen vian, liikenneonnettomuuden, rikollisen teon tai viranomaisen määräyksen johdosta.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Mitä matkalta myöhästyessä korvataan?

Matkalta myöhästyessä vakuutuksesta voi tulla korvattavaksi matkan jatkamisesta alkuperäiseen määränpäähän aiheutuvat ylimääräiset ja välttämättömät matka- ja majoituskustannukset. Korvausta voi saada lisäksi myös yhtäjaksoisesta odottamisesta matkan alkamispaikalla, jos odotusaika ylittää kahdeksan tuntia.

Tarkat tiedot matkustajavakuutuksesta korvattavista kuluista löydät matkavakuutusehdoista.

Toimi näin, jos myöhästyit matkalta

1. Ilmoita myöhästymisestä lentoyhtiölle tai matkanjärjestäjälle ja selvitä, korvaako matkanjärjestäjä kuluja

Jos olet matkustanut omalla autolla, pyydä viranomaiselta selvitys onnettomuudesta tai toimita selvitys teknisestä viasta korjaamolta.

2. Tee vahinkoilmoitus Oma Palvelussa

3. Toimita matkalta myöhästymiseen liittyvät lisäselvitykset

Asian käsittelyä varten tarvitsemme tositteet alkuperäisestä matkasta ja myöhästymisestä aiheutuneista ylimääräisistä kuluista sekä selvityksen myöhästymisen syystä.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

POP Henkilövahinkojen matkahätäpalvelu

Matkahätäpalvelu auttaa sinua 24 h kun tarvitset välitöntä apua matkallasi sattuneen henkilövahingon hoidossa.

Chat-palvelu arkisin 9-17

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.