Siirry sisältöön

Matkapuhelin tai tabletti meni rikki

Ohjeita vahingon sattuessa

Rikkoutuiko matkapuhelin tai tabletti?

Mikäli sinulla on kotivakuutuksessasi irtaimiston rikkoutumisturva, voit hakea kotivakuutuksesta korvausta puhelimelle aiheutuvista äkillisistä ja ennalta arvaamattomista vahingoista.

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, kun matkapuhelin tai tabletti on mennyt rikki

1. Vie laitteesi yhteistyökumppanillemme Fonumille

Sinun ei tarvitse täyttää vahinkoilmoitusta, vaan Fonum tekee sen puolestasi liikkeessä. Lähimmän yhteistyökumppanimme toimipisteen löydät Fonumin sivuilta.

2. Mitä tarvitset mukaan Fonumilla asioidessasi?

Ota mukaasi virallinen henkilöllisyystodistus tai ajokortti. Mikäli puhelimen vahinkoasiaa hoitaa muu vakuutettu, tulee hänellä olla myös vakuutuksenottajan henkilötunnus. Laitteen ostokuitti, takuutodistus, tilausvahvistus tai vastaava todistus omistuksesta nopeuttaa vahinkokäsittelyä. Mikäli kuitti on päässyt hukkumaan, myyjäliikkeestä saat tarvittaessa kuittikopion. Jos vahinko on sattunut matkalla, otathan mukaasi myös matkaliput tai muun tositteen, josta käy ilmi, että olet ollut matkalla. Mikäli matkatosite puuttuu, tee vahingosta ilmoitus Oma Palvelussa.

3. Fonum tekee arvion laitteen korvattavuudesta ja korjauskustannuksista

Vakuutusehtojen mukaan korjaus on ensisijainen korvaustapa. Fonum huoltaa kaikki laitteet merkistä riippumatta. Yleisimpien puhelinmallien korjaus onnistuu alle tunnissa. Jos korjaus ei onnistu pikakorjauksena, saat paikan päällä tiedon jatkosta ja aikataulusta. Maksat vain mahdollisen omavastuuosuuden paikan päällä. Kumppanimme vastaa takuunalaisista vioista korjauksen jälkeen, maahantuojan jäljellä olevan takuuajan mukaisesti. Mikäli laitettasi ei korjata vaan se vaihdetaan uuteen, huomioidaan korvauksessa laitteestasi tehtävä ikävähennys sekä omavastuu.

Eikö alueeltasi löydy Fonumin huoltoliikettä?

Ei hätää, voit myös postittaa laitteesi Fonumille.

Kirjaudu Oma Palveluun ja tee vahingosta ilmoitus. Valitse ilmoituksesta kohta ”Postitan laitteeni Fonumille”. Saat tarkat ohjeet lähettämiseen, kun lähetät vahinkoilmoituksen.

Mikäli olet jo korjannut rikkoutuneen laitteen tai hankkinut tilalle uuden ja sinulta löytyy kuitti

Kirjaudu Oma Palveluun, tee vahingosta ilmoitus ja liitä ilmoitukseen korjauskulutosite tai uuden puhelimen hankintatosite. Ilmoitamme sinulle, kun vahinkoilmoitus on käsitelty tai jos tarvitsemme lisätietoja.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

Yhteystiedot

Etkö löytänyt etsimääsi? Älä turhaan vaivaa päätäsi. Autamme mieluusti.

Chat-palvelu arkisin 9-15.30

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.