Siirry sisältöön

Kodinkone meni rikki

Ohjeita vahingon sattuessa

Rikkoutuiko kodinkone?

Voit tarkistaa oman vakuutusturvasi Oma Palvelusta.

Toimi näin, jos kodinkoneesi on mennyt rikki

1. Tarkista laitteen takuu, ikä sekä uusi vastaava laite

Mikäli laitteessa on takuuta jäljellä, haetaan korvausta ensisijaisesti takuusta, joka on yleisesti noin 1-2 vuotta. Mikäli takuuta ei ole jäljellä, selvitä kodinkoneen perustiedot: merkki, ostovuosi ja mallinumero, jonka löydät laitteen tyyppitarrasta. Pyydämme tarvittaessa korjauskustannusarvion erikseen, jos vaikuttaa siltä, että korjaus voi olla kannattavaa.

Mikäli olet jo korjannut laitteen tai ostanut uuden tilalle, säilytä korjaus- tai ostokuitti.

Pakastimen rikkoutuessa pakasteet pysyvät riittävän kylmänä useita vuorokausia riippuen pakastimesta ja sen täyttöasteesta. Älä avaa pakastimen ovia tarpeettomasti. Valokuvaa aina vahingot, joita pakastimen sulamisesta on aiheutunut.

2. Tee vahinkoilmoitus

Tee rikkoutumisesta vahinkoilmoitus Oma Palvelussa. Voit liittää ilmoitukseen kuvan rikkoutuneesta laitteesta, laitteen osto- tai korjauskuitin, kuvan tyyppitarrasta, sekä linkin uuteen vastaavaan laitteeseen. Omavastuuosuutesi, sekä vakuutuksesi kattamat riskit voit tarkistaa Oma Palvelusta.

3. Käsittelemme ilmoittamasi vahingon

Ilmoitamme, kun vahinko on käsitelty ja lähetämme sinulle korvauspäätöksen. Mikäli tarvitsemme lisäselvityksiä ennen ratkaisun tekoa, otamme sinuun yhteyttä.

Oma Palvelussa hoidat vahinkoasioitasi 24/7

Ilmoita vahingosta helpoiten verkossa - ilman jonotusta.

Yhteystiedot

Etkö löytänyt etsimääsi? Älä turhaan vaivaa päätäsi. Autamme mieluusti.

Chat-palvelu arkisin 9-17

Chat palvelee sinua vakuutuksiin liittyvissä asioissa.