Vakuutusyhtiö rikkoo alan konventioita kaurismäkeläisellä tyylillä – videoissa mukana Kati Outinen

POP Vakuutus haluaa rikkoa alansa markkinointikonventioita. Siksi yhtiön brändiuudistuksessa tuotiin auringon sijasta esiin kaurismäkeläisen karu mutta lempeän humoristinen todellisuus. Tyylissä voi nähdä vaikutteita myös toiselta mestariohjaajalta, Roy Andersonilta.

Korvauskuva

Ei ruusunpunaista hattaraa

Jo perustamisvuodestaan 2012 lähtien POP Vakuutus on rikkonut vakuutusalan normeja. Se on konttoriton toimija, jonka vakuutukset ostetaan lähes kokonaan verkosta. Vakuutuksiin ei lisätä kiemuroita tai korulauseita ja yhtiössä nähdään myös elämän nurja puoli.

Myös innovatiivisuus on osa POP Vakuutuksen DNA:ta. Vuosien varrella yhtiö on tuonut markkinoille muun muassa ajettuihin kilometreihin perustuvan autovakuutuksen ja prepaid-vakuutukset maksuhäiriömerkinnän saaneille. Brändiuudistuksen tavoitteena oli tuoda yhtiön identiteetti esiin entistä vahvemmin.

”Vakuutusmainonta on käytännössä täynnä ruusunpunaista hattaraa. POP Vakuutusta ei kuitenkaan ole tehty hattarasta vaan vakuutuksista. Alan uudistajana ja haastajana emme turvaudu markkinoinnissa kaikkialla vallitsevaan pintakiiltoon, vaan viestinnässämme kaikuu myös tosielämän rosoisuus”, kertoo POP Vakuutuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Jussi Rossi.

”Kaikkea mielipahaa emme voi poistaa”

Brändiuudistuksen kumppanina toimi palkittu mainostoimisto Ivalo. Tuotantoyhtiö Cocoa valittiin toteuttamaan mainosvideot, joiden äänenä kuullaan Kati Outista. Videot ohjasi Mari Mantela.

Yhdessä videossa mies seisoo auton avaimet kädessään parkkipaikalla juuri siinä kohtaa, missä auton olisi pitänyt olla. Pian paikalle saapuva perhe lisää miehen hienoista ahdinkoa. Toisessa videossa nuori mies hyppää prätkän selkään, joka hitaasti mutta varmasti kaatuu kyljelleen – miehen jäädessä alle.

Outisen lempeä ääni kertoo, että kaikkea mielipahaa ei voi poistaa mutta vohkitut autot ja naarmuuntuneet moottoripyörät kyllä korvataan. Rossin mukaan tässä on koko vakuutusalan perinteisiä viestejä rikkovan brändin ydin.

”Me emme lupaa parempaa elämää vaan helppoja, hyviä ja edullisia vakuutuksia”, Rossi tiivistää.

Katso kaikki videot YouTubesta:

Autovakuutus

Moottoripyörä

Kotivakuutus

Eihän meillä edes ole konttoria

POP Vakuutus on supisuomalainen, moderni vakuutusyhtiö, jonka yli 130 000-päinen asiakaskunta kasvaa jatkuvasti. Ainoa konttori on verkossa: www.popvakuutus.fi. POP Vakuutus on Suomen Vahinkovakuutus Oy:n markkinointinimi. Yhtiön omistaa POP Pankki -ryhmä ja se aloitti toimintansa vuonna 2012.