Näin olen kuullut itseäni tituleerattavan: jokapaikanhöylä. Oikeastaan se pitää kyllä aika hyvin paikkansa, sillä työtehtäväni on niin monipuolinen, että juoksen kaikkialla ja tunnen kaikki. Jos nyt ihan virallista ammattinimikettä haetaan, se on vakuutuspalveluiden yhteyshenkilö. Tässä pestissä aloitin lokakuussa 2015. Urani POPpilaisena aloitin syyskuussa 2014 vakuutuskäsittelijänä.

Tulevaisuuteni vakuutusten parissa syötettiin minulle oikeastaan jo äidin maidossa, sillä olen jo neljännen polven vakuutusalan ammattilainen. Isoisoisäni oli aikoinaan asiamiehenä vakuutusyhtiössä ja siitä se alamäki sitten alkoi, kun nuoremmat polvet seurasivat isoisoisän perässä vakuutusalalle. Olen itsekin ehtinyt työskennellä vakuutusten parissa jo pidemmän aikaa.

IMG_0978

Tuon alamäen kohdalla en ollut kyllä tosissani, sillä oikeasti tykkään työstäni tosi paljon. Päiväni muodostuvat asiakaspalvelussa todistusten kirjoittamisesta ja yhteydenpidosta kumppaneihimme. Vietän aikaa omalla työpisteelläni melko vähän, kun hoidan paljon kirjaimellisesti juoksevia asioita. Postituksesta olen vastannut siitä saakka kun tulin taloon. Olen myös ollut mukana perehdyttämässä uusia myyjiä. Perehdytykseen kannattaa todella paneutua huolella, sillä kunnon koulutuksella meillä on talo täynnä asiantuntevaa porukkaa.

Olen ekstrovertti kaveri, jolla ei ole vaikeuksia jutella kenenkään kanssa. Tämän ovat huomanneet monet asiakkaistammekin. Erityisesti mieleen on jäänyt yksi ensimmäisistä asiakaskohtaamisistani POPissa, kun kaksi suupalttia sattui samalle puhelinlinjalle: minä ja eräs asiakas. Selvittelin asiakkaan tapausta puhelimessa useamman tunnin, oli perjantai-ilta. Lopulta puheet kääntyivät vakuutusasioista viikonloppusuunnitelmiin ja jopa ihmissuhteisiin asiakkaan yrittäessä selvittää sosiaalista statustani. Tähän kohtaan vedin tiukan rajan ja halusin olla koko asiasta ihan hissuksiin.

Joka päivä sattuu ja tapahtuu ja töihin on kyllä kiva tulla. Jos ei mitään hauskaa ole ilmassa, niin sellaista pitää sitten kehittää. Markkinointijohtajan ollessa paikalla puhe kääntyy helposti jalkapalloon, kun kaksi fanaatikkoa pääsee vauhtiin.

Kuten tuosta kertomastani kohtaamisesta asiakkaan kanssa voi päätellä, annan mielelläni aikaani asiakkaalle. Haluan rohkaista jokaista olemaan yhteydessä tähän suuntaan, jos vakuutusasioista haluaa jotakin tietää. Tyhmiä kysymyksiä ei ole! Varsinkin jos omat kokemukset vakuutusasioista ovat vähäiset, ei mikään ole itsestäänselvää. Olettaminen kannattaa harvoin, tarkistaminen ja varmistaminen sitäkin useammin!

Jerry

vakuutuspalveluiden yhteyshenkilö

Kirjoittaja: POP Vakuutus